In ExTrEmO

Forum gildii "In ExTrEmO"


#1 2009-07-22 18:08:53

Tony Montana

Strażnik

Skąd: I see U
Zarejestrowany: 2009-07-10
Posty: 46
Punktów :   
Nick: Tony Montana
LVL: Za jakiś czas 70
Klasa: Mag
Prof.1: mining
Prof.2: skinning

[Gruul`s Lair] Grull

UMIEJĘTNOŚCI
Gruul ma 2 melee ataki, które zadają fizyczne obrażenia: zwyczajny atak, który uderza w cel najwyższy w agro (MT) i dodatkowy atak, zwany Hurtful Strike, który zawsze trafia w drugi najwyższy na liście agro cel znajdujący się w zasięgu melee. Z tego powodu bardzo istotne jest, żeby każdy melee DPS trzymał się na liście agro nie tylko poniżej MT, ale również OT. Bazowe obrażenia zadawane przez Hurtful Strike to 12350-13650 (są one oczywiście redukowane przez armor, Defensive Stance itp.). Hurtful Strike jest używany średnio co 20 sekund.

"Growth"
Gruul posiada buffa nazywającego się "growth". Po raz pierwszy rzuca go na siebie po 30 sekundach i tym sposobem zwiększa swój dmg o 15%. Buff stackuje się do 30 razy i jest rzucany co każde 30 sekund, ale każdy stack powyżej 20 jest już zwyczajnie niemożliwy do odhealowania na tanku wygearowanym na tym poziomie progressu. Zabicie powinno nastąpic między 16 a 17 buffem. Buff do obrażen z Growtha jest dodawany zarówno do ataków melee jak i Hurtful Strików oraz zdolności "Cave In".

"Cave In"
Cave In jest atakiem AoE. Każda osoba w raidzie może zostac stargetowana. Cave In zadaje bazowo 2700 obrażen co 3 sekundy przez 15 sekund każdemu w promieniu 8 yardów od stargetowanego gracza. W początkowych fazach walki są to nieznaczne obrażenia, ale zwiększają się z każdym Growthem, czyniąc je potencjalnym zabójcą w późniejszych fazach. Cave In dmg może byc znacznie zredukowany przez odpowiednie ustawienie raidu. Jeżeli każdy będzie stał minimum 8 yardów od pozostałych graczy, Cave In będzie uderzał tylko 1 osobę.

"Ground Slam / Gronn Lord's Grasp / Stoned / Shatter"
Pomijając "Growtha" największą trudnością podczas walki z Gruulem jest jego zdolnosc Ground Slam. Ground Slam odrzuca każdego gracza w jaskini w dowolnym kierunku i na losową odległosc. Podczas lądowania każdy otrzymuje debuff "Gronn Lord's Grasp" który spowalnia prędkosc poruszania się o 20% w każdej sekundzie. W końcowym ticku Gronn Lord's Graspa redukuje ruch do 0% i zmienia się w debuff "Stoned". W tym momencie Gruul "rozbija" wszystkich graczy "Shatterem". W efekcie Shattera każdy z graczy staje się centrum AoE które uderza w każdego innego gracza w promieniu 15 yardów. Maksymalne obrażenia, które mogą byc w ten sposób zadane to 4500 (kiedy 2 graczy stoi w tym samym miejscu) i zmniejszają się one w miarę jak rośnie odległosc między graczami. Na 15 yardach, dmg z Shattera jest zredukowany do 70-100. W odróżnieniu do Hurtful Strika czy Cave In, Shatter może uderzyc krytycznie, ale nie jest boostowany "Growthem".

"Reverberation"
Reverberation jest AoE silencem, który ucisza na 4 sekundy. Może byc zresistowane lub przełamane przez Focused Mind, Unbreakable Will oraz itemy z % szansą na resist efektów uciszających. Jedyny sposób na Reverberation poza losowym resistem to trzymanie HP tanka na jak najwyższym poziomie przez cały czas oraz instant shieldy i heale, gdy tylko silence zejdzie.

TAKTYKA

Buffy

Ponieważ wszystkie zdolności Gruula zadają fizyczne obrażenia, zaleca się używanie Amplify Magic na wszystkich graczach. Improved Fortitude / MotW/ Imp i Devotion Aura powinny byc na tanku, podczas gdy grupy melee DPS zyskują najwięcej od szamańskiego totemu Windfury.
//Aura drzewka,feralka,moonkina też się pewnie przyda:P

Pull

Wszyscy gracze muszą wejsc przez bramę, bo w momencie wyzwania Gruula jest ona zamykana. MT powinien zaciągnac Gruula na środek jaskini, podczas gdy raid przemieszcza się na z góry upatrzone pozycje opisane poniżej. Podczas pullowania OT odgrywa kluczową rolę i MUSI zbudowac wyższe agro niż jakakolwiek inna klasa w zasięgu melee, ale oczywiście mniejsze niż MT. Kiedy MT ustawia Gruula, OT nie może zostac w tyle i przez cały czas musi trzymac się tuż pod łapcią Gruula, żeby miał komu przyłożyc z Hurtful Strika >< Drobne opóźnienie czy zbyt niskie agro skutkuje tym, że jakaś inna klasa, zazwyczaj melee DPS, jest wybierana jako cel dla Hurtful Strika, co kończy się bardzo szybką i bolesną śmiercią. Czas, w jakim raid ustawia się na swoim miejscu, powinien wystarczyc MT na zbudowanie agro na tyle, by melee DPS mogło rozpocząc swoją destrukcyjną działalnosc, gdy tylko zajmą swoje pozycje. Dobrze jest miec huntera, który poprzez "Misdirection" da Main Tankowi dodatkowe agro i odrobinę spokoju.

Ustawienie

Łącznie z wysokim DPSem raidu, ustawienie i poruszanie się graczy jest najważniejszą częścią strategi pokonania Gruula. Jedyną różnicą między czysto DPSową odliczaną walką (taką jak przeciw Patchwerkowi czy Loathebowi) a Gruulem jest losowosc kombo "Ground Slam"/"Shatter". Odpowiednie ustawienie i planowanie może w dużym stopniu zredukowac tę losowosc. 5 Grup powinno ustawic się w kręgu wokół Gruula. Melee klasy powinny stac w zasięgu melee, za plecami Gruula i od 'strony' swoich grup, healerzy w średnim zasięgu, a klasy ranged DPS na maksymalnym. Chociaż na początku komnata Gruula wydaje się otwartą przestrzenią, bez żadnych osobliwości terenu, to występuje tam seria stalagmitów na peryferiach pomieszczenia. Może byc ona twórczo wykorzystana przez range DPS, szczególnie huntardów i magów z talentami 'zasięgowymi', które pozwalają bic Gruula z odległości 41 yardów i zminimalizowac efekty Ground Slama.

http://img249.imageshack.us/img249/6236/gruulustwc5.jpg

Rozwój Walki

Z Gruulem tankowanym pośrodku pomieszczenia i graczami na ich ustalonych pozycjach największym wyzwaniem staje się poradzenie sobie z kombem Ground Slam/Shatter. Po odrzuceniu w losowym kierunku, gracze muszą odbiec od siebie tak szybko jak to tylko możliwe. Gromadka 3 i więcej graczy stojących blisko siebie podczas Shattera zazwyczaj skutkuje masowym samobójstwem (//lemingi?...), więc za wszelką cenę należy tego unikac. Używanie Enemy Casting Bara pozwala zawczasu zobaczyc kiedy Ground Slam będzie castowany i szybko schowac się za kamieniem bądź kolumną. Daje to pewnosc że w większości wypadków osoby te zostaną ciśnięte o ścianę, albo kamien, za którym się kryją. Do 6 graczy może ukryc się za różnego rodzaju przeszkodami podczas Shattera. Ważne jest żeby zawczasu ustalic, który spot do kogo należy i ostrzec pozostałych, że tam właśnie zamierza schowac się Lipek i niech ręka boska broni pozostałych od zbliżania się w to miejsce na 15 yardów! Gracze za skałami nie znajdują się w linii wzroku, ale nie broni ich to przed obrażeniami z Shattera. Przeżycie 2 pierwszych Shatterów jest decydujące i zapewnia wystarczającą ilośc DPSu by obalic Gruula zanim zadawane przez niego obrażenia wzmocnione Growthami przestaną byc możliwe do odhealowania. Ważne jest też, żeby przed walką zdissmisowac wszystkie walczące zwierzątka, gdyż one również mogą byc zamienionie w kamień i rozbite Shatterem. Impy w Phase-shifcie są na to odporne. W momencie gdy trash moby spawnują się co godzinę, nie ma sensu męczyc się dalej, jeśli 3 lub więcej klas DPSujących zdechnie przy pierwszym Shatterze. Wipnięcie i rozpoczęcie walki od nowa robi lepszy użytek z czasu i flasków.

Notka dla TANKÓW
Po Ground Slamie MT musi odprowadzic Gruula na środek pokoju. Szalenie ważne jest też, żeby OT wrócił w zasięg melee Gruula zanim zrobi to jakakolwiek inna osoba. Jeżeli OT zawiedzie to Hurtful Strike wyląduje na jakimś biednym małym rogalu, który nawet nie piśnie nim złoży się wpół. Używanie "Intercepta" zazwyczaj wystarcza, by powrócic do Gruula przed innymi. We wczesnych minutach wyzwania, otrzymywane obrażenia nie są specjalnie trudne do odleczenia, więc "dopalacze" typu Ironshield Potiony nie muszą byc używane. Zaczną byc istotne w drugiej połowie walki. W końcowych fazach walki, gdzie Hurtful Strike zaczyna zabierac OT większosc jego maksymalnego HP, odpowiednie użycie Shield Walla lub Last Standa może przedłużyc walkę nawet o 40 sekund. Jeżeli OT wie, że następny Hurtful Strike trafi go za więcej niż jego maksymalne HP, użycie Last Standa i Shield Walla pozwoli mu przetrwac kolejne 2 uderzenia.

Notka dl HEALERÓW
Jako healer staraj się utrzymac obydwu tanków tak blisko maksymalnego HP jak tylko się da. Jest to szczególnie ważne dla OT w końcowej fazie walce. Podczas walki są 2 momenty, kiedy tankowie są szczególnie podatni: bezpośrednio po "Reverberationie" (jak opisano powyżej) i tuż po Shatterze. Po Shatterze tankowie mogą otrzymac obrażenia od innych graczy, podczas gdy wielu healerów będzie poza zasięgiem. Jeżeli masz któregoś tanka w zasięgu po Shatterze, lecz go nawet jeśli nie jest w twojej grupie. W późnych fazach walki tankowie mają absolutny priorytet na heal bez względu na koszta. Renew, Listek (Regrowth) lub Ryjówka (Rejuvenation) wystarczą by przywrócic DPS do full HP przed następnym Cave Inem czy Shatterem.

Notka dla MELEE DPS
Dla melee DPS bardzo ważne jest, by rozproszyc się tak, aby uniknąc trafienia przez Cave In więcej niż jednego gracza. (hm... jakby to ując...) Gruul ma wystarczająco wielki kufer (;P), żeby pozwolic do 5 melee DPSerom stac wokół niego na maksymalnym melee zasięgu. Raidy z większą ilością melee DPSu także są zdolne do przetrwania, ale Cave In znacznie częściej trafia w melee i wymaga zwiększonego healowania. Pamiętaj, że jako melee jesteś narażony na Hurtful Strike, jeśli przebijesz w agro OT, dlatego staraj się utrzymac poniżej swojej "żywej tarczy" w threat liście. Tak samo ważne jest, żeby pozwolic OT dobiec do Gruula pierwszemu po Shatterze.

Notka dla RANGED DPS
Jako range DPS możesz sobie pozwolic na przebicie w agro OT, bo Hurtful Strike z reguły cię nie dotyczy (chyba że masz gigantycznego pecha i po Ground Slamie oraz Shatterze wylądujesz tuż pod stopami Gruula ;P). Jedyny twój obowiązek to prac Gruula na wszystkie dostępne sposoby + jeżeli masz talenty zwiększające zasięg chowac się odpowiednio wcześnie za skałkami przed Ground Slamem. Najlepiej na samym początku umówic się między sobą, kto gdzie ma swoją kryjówkę i nie włazic sobie w paradę podczas walki.

poradnik od gracza  damian09


http://img413.imageshack.us/img413/4607/privateryanhaxtr5bn5nk1.gif http://img413.imageshack.us/img413/privateryanhaxtr5bn5nk1.gif/1/w270.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.adhd-lod.pun.pl www.bti.pun.pl www.rolkiopole.pun.pl www.anticcafe.pun.pl www.ligowcy.pun.pl